مبانی برنامه نویسی اندروید و پیشنیازها برای شروع
عاشقان موفقیت
تمامی اصول موفقیت و ساخت موفقیت در زندگی روزمره

ترفند شناسایی وب سایت های وردپرسی توضیح واتس اپ در مورد تیک های بغل پیام ها معرفی ۱۰ تا از بهترین برنامه های چت و گفتگو برای گوشی و تبلت شما مسدود کردن ایمیل های مزاحم در Gmail آموزش ساخت اکانت جیمیل (Gmail) خلاص شدن از تبلیغات اینترنتی موجود در وبسایتها چگونه حروف و کلمات فارسی را کشیده تایپ کنیم: مثل ترفــــــــندها آموزش عکس گرفتن از محیط ویندوز با استفاده از ابزار snipping tool آموزش حذف اکانت وایبر (viber) آموزش آنروت ” Unroot ” کردن گوشی و تبلت اندرویدی آموزش تصویری روت کردن گوشی با استفاده از کامپیوتر آموزش تصویری راه اندازی اینستاگرام”Instagram” بر روی کامپیوتر آموزش تصویری راه اندازی وایبر “Viber” بر روی کامپیوتر آموزش تصویری استفاده از برنامه لاین در کامپیوتر و ویندوز آموزش گرفتن تصویر از صفحه نمایش (Take a screenshot) در ویندوز فون 3 دکمه ی موجود در گوشی های دارای سیستم عامل ویندوز فون چه کاری را انجام می دهند ؟ بازکردن قفل الگوی صفحه (Pattern) فراموش شده در اندروید ترفند غیر فعال کردن دریافت اس ام اس در اندروید


مبانی برنامه نویسی اندروید و پیشنیازها برای شروع

به نام خدا

امروز قرار در این مطلب به معرفی برنامه نویسی برای اندروید و پیشنیاز های لازم برای برنامه نویسی بپردازیم. همچنین در پایان همین مطلب شما میتوانید تمامی برنامه های لازم را برای شروع برنامه نویسی به صورت رایگان دانلود نمایید.

first_post_pic

مقدمه:

سیستم عامل اندروید توسط گوگل برای دستگاه های قابل حمل مثل تلفنهای همراه ، تبلتها و جدیدا نیز برای تلوزیون های هوشمند و حتی ساعت های مچی ارائه شده است . هسته این سیستم عامل لینوکس میباشد این دو مورد یعنی هسته لینوکس و پشتیبانی گوگل ، اندروید را به سرعت به یکی از قویترین و محبوب ترین سیستم عامل ها تبدیل کرده است. برنامه نویسی برای این سیستم عامل به زبان جاوا انجام میشود . محیط های مختلفی برای ساخت اپلیکیشن ها و بازی اندرویدی عرضه شده است که میتوان گفت قدیمی ترین و قدرتمند ترین این محیط ها Eclipse میباشد. Eclipse یک محیط برنامه نویسی قدرتمند می باشد که علاوه بر اندروید نیز میتوان برای سایر پلتفرمها با آن برنامه نوشت. نرم افزار Eclipse خود به زبان جاوا نوشته شده است و همین امر باعث شده است تا برای اجرا این محیط نیاز به نصب آن نباشد تنها نصب بودن کتابخانه های جاوا یعنی JRE روی سیستم میزبان کافی است.

 

چرا Eclipse؟

سایر محیط های برنامه نویسی ارائه شده برای اندروید اگرچه شاید دارای محیطی زیباتر باشند ولی مشکلات بسیاری نیز دارند که باعث میشود هر برنامه نویسی بعد از مدتی کار با انها ، نهایتا به Eclipse روی آورد چرا که بعد از گذراندن مراحل مقدماتی برنامه نویسی اندروید به این نتیجه خواهید رسید که تنها ایکلیپس است که تمامی قابلیت های اندروید را در اختیار شما قرار میدهد و اجازه میدهد در برنامه های خود از انها استفاده کنید.

از دیگر مشکلات محیط های دیگر میتوان به عدم حمایت صحیح و به موقع از اپدیت های منتشر شده از طرف گوگل اشاره کرد. در حالی که گوگل در هر بار ارائه آپدیت جدید اندروید بدون وقفه امکانات برنامه نویسی آن اپدیت را منتشر و توسعه دهندگان مشکلی در استفاده از امکانات جدید نخواهند داشت.

مورد سوم مشکل عدم پشتیبانی دستگاه های مختلف از برنامه های ایجاد شده با محیط های مختلف است. البته قابل ذکر است که این مورد دارای آمار پایینی است ولی خوب نمیتوان از ان گذشت. ایکلیپس با شناخته شدن توسط کمپانی های بزرگ از این قابلیت برخوردار است که برنامه هایی که تولید میکند توسط اکثر دستگاه های اندرویدی قابل تشخیص میاشد و میزان ناهماهنگی بین برنامه و دستگاه اندرویدی را به حداقل میرساند.

 

 پیشنیاز های لازم:

JRE (Java Runtime Environment ) :d

شامل یک ماشین مجازی و همچنین یک سری کتابخانه از توابع جاوا است که قادر است برنامه های جاوا را روی سیستم عامل اجرا کند.

 

SDK (Software Development Kit) :d

SDK یا (Software Development Kit) نوعی ابزار توسعه است که به برنامه نویس اجازه میدهد تا برای بسته ی نرم افزاری خاص و… نرم افزار ایجاد کنید.

 

ADT (Android Development Kit) :d

مجموعه ابزارهای لازم برای برنامه نویسی اندروید که در قالب پکیج و به صورت پلاگین برای Eclipse ارائه شده اند و باید نصب شوند.

 

Eclipse Software:

این که دیگه واضحه و نیاز به توضیح نداره. فقط اینو بگم که به خودیه خود و تنهایی کاربرد نداره برامون و گزینه هایی که در بالا ذکر شده یا باید بهش متصل بشن و یا روش نصب بشن.

 

Youwave

یو ویو نام برنامه ای است که محیط سیستم عامل اندروید را برای ما شبیه سازی میکند و به ما این امکان را میدهد که برنامه های خود را با سرعت بسیار بالاتری اجرا کنیم و نتیجه را مشاهده کنیم. (به دلیل پایین بودن سرعت ماشین مجازی SDK از این ماشین مجازی استفاده خواهیم کرد)/

 

-خوب البته برنامه های دیگه ای هم هستن که پیشنیاز نیستن ولی بعدا بهشون نیاز پیدا میکنیم مثلا نرم افزار Sqlite Expert که برامون قرار دیتابیس بسازه.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: برنامه نویسی، ترفند های کامپیوتر، ترفند های موبایل، ترفندهای اندروید، ،
:: برچسب‌ها: مبانی برنامه نویسی اندروید و پیشنیازها برای شروع,

نویسنده : محسن رحمانی تاریخ : سه شنبه 30 تير 1394



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به عاشقان موفقیت مي باشد.